2 Eylül 2007 Pazar

Zayıflama Uğruna Lida


Şimdi bir eczacı çocuğu olarak ve yaklaşık 7 yıllık deneyim sahibi olarak geçenlerde bir yazı gördüm sabah gazetesinde ve çok üzüldüm ne yazık ki başlık "lida ve ölüm" içeriyordu. Evet yanlış lida kullanımı yine bir can almış ve bunu her duyduğumda daha da üzülüyorum. Öncelikle şunu söylemeliyimki biz türklerden adam olmaz, neden diyceksiniz kızıcaksınız ama öyle niyemi, Bu lida türkiyede iki şekilde satılmaktadır;
1-Eczanelerde
2-Aktarlarda
Bizler gidipde hiçbir güvencesi olmayan hiçbir sağlık belgesi olmayan bir ürünü sağlığımızla oynayacak bir ürünü aktar tarzı yerlerden almamalıyız, ve malesef aldığımız taktirde böyle kötü sonuçlarla karşılaşıyoruz. Şunu unutmamak lazımki; eczaneden aldığınız her ürünün arkasında küçük yada büyük mutlaka muhattap olabileceğiniz bir yetkili firma bulabilirsiniz, çünkü eczanede bir ürünün satılması için mutlaka ama mutlaka arkasında bir firmanın olması ürün bitkisel ise tarım bakanlığı ,kimyasal içeriyorsa da sağlık bakanlığından izinlerinin olması gerekmektedir. Başka türlü hiçbir şekilde eczanede bir ürünün satışı gerçekleşmez... Yani diyeceğim o ki bu tarz şeyler yaparken para ile sağlığımızı bir kefeye koyup tartmamız gerek ve hangisinin ağır bastığını objectif olarak değerlendirmek...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Ismim Gulenay.Madem eczaci cocugusunuz bende size birsey sorayim.Yazin Turkiye'ye geldigimde korkunc Lida tuketimi gordum etrafimda.Hem sagliksiz idi ama hemde deli gibi tuketiliyordu.Ama alinan sonuclarin mukemmliigide cabasi.

Sorum soyle.GElmezden evveli yani yaz sonu.Bir firmanin saglik bakanligindan lida onayi almis oldugunu ogrendim.Yani artik resmi olarak eczanelerde satilacakmis.Bu konuda bilginiz nedir acaba?

Bana cevap yazarsaniz sevinirim.Adresim gulenayinsofrasi@gmail.com